VŠE CO POTŘEBUJETE VĚDĚT K TOMU,

JAK ÚSPĚŠNĚ ZHUBNOUT

výživové poradenství,hubnutí,jak zhubnout,jak rychle zhubnout,dieta,zdravé hubnutí,trvalé hubnutí,lymfodrenáže Ballancer,České Budějovicevýživové poradenství,hubnutí,jak zhubnout,jak rychle zhubnout,dieta,zdravé hubnutí,trvalé hubnutí,lymfodrenáže Ballancer,České Budějovicevýživové poradenství,hubnutí,jak zhubnout,jak rychle zhubnout,dieta,zdravé hubnutí,trvalé hubnutí,lymfodrenáže Ballancer,České Budějovicevýživové poradenství,hubnutí,jak zhubnout,jak rychle zhubnout,dieta,zdravé hubnutí,trvalé hubnutí,lymfodrenáže Ballancer,České Budějovicevýživové poradenství,hubnutí,jak zhubnout,jak rychle zhubnout,dieta,zdravé hubnutí,trvalé hubnutí,lymfodrenáže Ballancer,České Budějovicevýživové poradenství,hubnutí,jak zhubnout,jak rychle zhubnout,dieta,zdravé hubnutí,trvalé hubnutí,lymfodrenáže Ballancer,České Budějovice

CHCI ODEBÍRAT NOVINKY A TIPY O VÝŽIVĚ A HUBNUTÍ

mailbox;Zadejte Váš e-mail;;8;128
výživové poradenství,hubnutí,jak zhubnout,jak rychle zhubnout,dieta,zdravé hubnutí,trvalé hubnutí,lymfodrenáže Ballancer,České Budějovice
Souhlasím s obchodnímipodmínkami Žij-zdravě.cz
Odebírat »

DIETY A NÁŠ METABOLISMUS V OTÁZKÁCH A ODPOVĚDÍCH
Každý den jsme bombardováni fotografiemi nádherných celebrit, které nám neustále doporučují nějakou „zaručenou dietu“, pak samozřejmě není divu, že jsme často v pokušení vyzkoušet ji. Většinou prvním řešením je snížení někdy už velmi nízkého kalorického příjmu. A výsledek? Sice snížíte svoji váhu, ale většinou místo tukových zásob dojde k úbytku aktivní svalové hmoty, díky čemuž si snížíte svůj bazální metabolismus a dojde k celkovému zpomalení vašeho metabolismu - to znamená, že hubnutí zpomaluje!

Zkusme si tedy vysvětlit, proč velmi nízký příjem kalorií zpomaluje úbytek na váze?
Jednoduše řečeno, Vaše tělo přejde do tzv. "režimu hladovění" - tento mechanismus, se v průběhu evoluce vyvinul jako obrana proti hladovění. To znamená, že naše tělo začne pracovat jako velmi efektivní stroj, aby získalo co nejvíce kalorií z naší stravy a pitného režimu. Hlavní způsob, jak to dělá je to, že se snaží ochránit své zásoby energie – což je tuk (podobně se nejspíš zachováte i vy na opuštěném ostrově, v případě omezeného příjmu potravy - začnete se zásobami šetřit). Místo zásob tuku použije svalové tkáně nebo svaly, aby tělu poskytly dostatek kalorií, které potřebuje k udržení fungování. To přímo vede ke ztrátě svalové hmoty, důsledkem čehož se sníží rychlost metabolismu tak, že tělo potřebuje méně kalorií a hubnutí vlastně zpomaluje. Jak již bylo zmíněno, tak nás tento mechanismus chránil v období hladomoru, ale pokud se snažíte zhubnout, je to špatné řešení!

Kolik kalorií máte přijímat, abyste zabránili režimu hladovění?
Bohužel, neexistuje žádná univerzální a správná odpověď na tuto otázku. Metabolismus každého z nás se liší. Rychlost metabolismu - rychlost, jakou naše tělo spaluje kalorie - je částečně dána množstvím aktivní svalové hmoty (ATH) kterou máme. Obecně tedy platí, že čím více svalů máme, tím vyšší je rychlost našeho metabolismu a naopak. Svaly tak spálí mnohem více kalorií než tuk, takže když ztrácíme aktivní svalovou hmotu, budeme pak spalovat i méně kalorií, i když na váze budete mít méně kilogramů. Výzkumy nám ukazují, že naše tělo ztrácí poměrně velké množství svalové hmoty při velmi nízkém příjmu kalorií, a to pak může výrazně snížit náš metabolismus, dokonce až o 45 procent.

Existuje způsob jak při dietě zastavit ztrátu aktivní svalové hmoty?
Ano! Za prvé stačí mít dostatečný příjem kalorií, minimálně na hranici svého bazálního metabolismu (BMR) a za druhé, nezapomeňte na pohyb! Pohybem budujete svalovou hmotu, což zrychluje Váš metabolismus. Zatímco aerobní aktivity jako je běh, plavání, rychlá chůze (vše při cca. 60% VO2 max.) především vede ke snížení tukových zásob, tak silovým cvičením zvyšujete množství svalové hmoty v těle. Kombinujte tedy aerobní a silové cvičení.

Poškodí časté diety a jo-jo efekty Vás metabolismus natrvalo?
Bezpochyby ne! Nicméně pokud jste často drželi přísné redukční diety a omezovali tak svůj příjem kalorií bez jakéhokoli cvičení, je pravděpodobné, že budete mít mnohem méně aktivní svalové hmoty v porovnání s počátečním stavem. V důsledku toho je pravděpodobné, že Váš metabolismus bude také pomalejší, takže budete potřebovat méně kalorií k udržení své současné hmotnosti. A to vše díky tomu, že po každé rychlé dietě mírně poklesne rychlost Vašeho metabolismu, proto je po opakovaných dietách složitější zhubnout trvale. Je tedy velmi důležité začít pravidelně cvičit a zvýšit si tak množství aktivní svalové hmoty, která Vám pomůže opět roztočit Váš metabolismus na plné obrátky. Pak budete hubnout i při vyšším příjmu kalorií, než jste možná vyli zvyklí :-)

Několik tipů jak rozhýbat Váš metabolismus:
  • Buďte aktivní! To je nejistější způsob, jak zvýšit množství aktivní svalové hmoty, což zrychlí váš metabolismus. Kombinujte aerobní a silový trénink pro dosažení nejlepších výsledků.
  • Jezte pravidelně a menší porce – je dokázáno, že pravidelné menší porce, jsou mnohem lepší než jedno nebo dvě velká jídlo denně. Nezapomeňte, že přibližně 10% kalorií spotřebujeme na trávení přijaté potravy - takže čím častěji jíte, tím větší bude tento účinek.
  • Jezte více potravin bohatých na bílkoviny – opět budete potřebovat mnohem více kalorií na štěpení bílkovin.
  • Přivítejte den tím, že si dáte hned po probuzení sklenici vody (nejlépe s pupalkovým olejem) a v průběhu dne budete pravidelně pít. Dehydratace, nedostatek tekutin v těle, zpomaluje cirkulaci krve.
  • Používejte koření - ostré chutě mohou dočasně zvýšit klidový metabolismus. Chilli obsahuje kapsicin, který na krátkou dobu zvyšuje produkci adrenalinu. Díky zvýšení tepové frekvence, zrychlíte svůj metabolismus až o 50 procent po dobu až tří hodin po jídle.
  • Pijte pravidelně zelený čaj. Zelený čaj obsahuje katechin, který zvyšuje hladinu norepinefrinu v mozku působícího na metabolismus a je rovněž dobrou ochranou před srdečními nemocemi.
  • Zkuste CLA doplněk - výzkumy ukazují, že konjugovaná kyselina linolová (CLA) zvyšuje rychlost metabolismu a tlumí jeho pokles zejména v noci (zvyšuje energetický výdej).
  • Choďte do sauny – při saunování dochází k zvýšení metabolismu o 20%.

Z tým společnosti Žij-zdravě.cz, s.r.o.

Radim Šupka
výživový poradce
Vložit příspěvek do diskuze
textbox;Vaše jméno;;2;32;1
textarea;Váš příspěvek;;0;1024;1
Vložit příspěvek »
výživové poradenství,hubnutí,jak zhubnout,jak rychle zhubnout,dieta,zdravé hubnutí,trvalé hubnutí,lymfodrenáže Ballancer,České Budějovice Chci zhubnout
výživové poradenství,hubnutí,jak zhubnout,jak rychle zhubnout,dieta,zdravé hubnutí,trvalé hubnutí,lymfodrenáže Ballancer,České Budějovice Ceník
výživové poradenství,hubnutí,jak zhubnout,jak rychle zhubnout,dieta,zdravé hubnutí,trvalé hubnutí,lymfodrenáže Ballancer,České Budějovice Kontakt